Zoals je in de aankondiging uitgebreid hebt kunnen lezen was het deze week mijn taak oude klanten van Pneuman op te sporen. Toen ik aan deze klus begon dacht in dat mijn werk uit twee delen zou bestaan, het googelen van de bedrijfsnaam om de bedrijfsgegevens erbij te vinden en het bedrijf opbellen om de juiste contact persoon te vinden. Het bleek later dat ik alleen het eerste deel hoefde te doen.
Omdat mijn vader bij Pneuman werkt was ik al best bekend met het bedrijf. Door goede arbeidsvoorwaarden en leuke extra’s zoals uitstapjes heerst er een erg goede sfeer en is er een hoge loyaliteit richting het bedrijf.
Het googelen naar bedrijfsgegevens is niet zo heel moeilijk, maar als je bedenkt dat als uitgangspunt alleen een naam beschikbaar is (zoals ‘Winkelcentrum Binnenhof’) en je dan bedenkt dat er in Nederland meer dan één winkelcentrum met die naam is, dan is het in sommige gevallen toch iets moeilijker. Vooral bejaardentehuizen hebben vaak een dertien in een dozijn naam.
Daarnaast is het vinden van een winkel in het winkelcentrum vaak niet zo moeilijk maar de gegevens van de mensen die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van het winkelcentrum zelf is weer een behoorlijk stuk moeilijker, dit geld dubbel voor parkeergarages, een route beschrijving is nooit een probleem maar een post adres? en een telefoonnummer?
Het moeilijkste aan deze klus is dat je continu scherp moet blijven, terwijl het eigenlijk behoorlijk eentonig werk is. Eentonig werk dat je op de automatische piloot kan doen is veel makkelijker vol te houden, je kan dan rustig in je gedachten naar het weekend afdwalen of naar de zomervakantie. Maar doordat je hier constant op zoek bent kan dat niet, je kan alleen maar dromen van Bejaardentehuis het Rusthof of parkeergarage Markhof.